شناسهٔ خبر: 179046 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد؛

گسترش ترافیک و تردد دریایی در بندر خرمشهر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی

نشست بندر خرمشهر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر حمایت قاطع این سازمان از راهکارهای توسعه‌ای بندر خرمشهر تاکید کرد و گفت: گسترش ترافیک و تردد دریایی در بندر خرمشهر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قراردارد و تلاش ما این است که با تصمیمات و اقدامات در حال انجام، بندر خرمشهر، پربارتر و شکوفاتر شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به همراه اعضای هیات عامل این سازمان در سفری دوره روز به استان خوزستان، از بندر خرمشهر بازدید کرد. در جریان این بازدید، نشست بررسی چالش‌ها، مشکلات و ظرفیت‌های بنادر خرمشهر و آبادان با حضور مسئولان عالی‌رتبه سازمان بنادر و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست، اظهار کرد: خرمشهر، شهری مقدس و متبرک به خون پاک و مطهر شهدای والامقامی است که بزرگ‌ترین سرمایه وجودی خود را در طبق اخلاص قرار داده و برای حفظ ارزش‌های اسلامی و کیان سرزمین بزرگ ایران، در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، ایستادگی کرده و حماسه آفریدند.

وی عنوان کرد: خرمشهر با خلق حماسه توسط مردمش و تقدیم شهدای زیادی، دین خود را به کشور و انقلاب ادا کرد و وظیفه و رسالت همه کارگزاران نظام مقدس اسلامی به ویژه ما در سازمان بنادر و دریانوردی، خدمت شایسته به این شهر و مردم شهیدپرور و ولایتمدار آن است.

صفایی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بندر خرمشهر، گفت: نگاه سازمان بنادر و دریانوردی به بندر خرمشهر نگاه درآمدی نیست، بلکه افق و نگاه ما ایجاد رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و خدمت به شهر و مردم آن است.

وی افزود: در مبحث تخفیف تعرفه‌ها برای تجار و بازرگانان در ارتباط با بندر خرمشهر، به همه همکاران و معاونان تاکید شد که بدون ملاحظه و تا آن جایی که میسر است، اقدامات لازم انجام گیرد که امیدواریم موجب رشد و توسعه شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری موجود در رودخانه کارون، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به صورت عملی، از افزایش و توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی در خرمشهر حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مطالبات مدیران و مسئولان خرمشهری، آسفالت کردن و زیباسازی مسیرهای منتهی به اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر است که با کمک سازمان بنادر و دریانوردی این مسیرها ترمیم و مناسب‌سازی خواهند شد.

صفایی با تاکید بر ضرورت استمرار خط دریایی از خرمشهر به بصره، گفت: خوشبختانه در ایام اربعین حسینی، خط دریایی از خرمشهر به بصره و بالعکس پس از مدت‌ها راه‌اندازی شد و تاکید سازمان بنادر و دریانوردی این است که این خط در تمامی سال فعال باشد که امیدواریم با حمایت‌های وزارت نفت و تخصیص سوخت یارانه‌ای، این خط دریایی فعال شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌ها و محموله‌های نفتی از خرمشهر به کشورهای همسایه از دیگر ظرفیت‌های بی‌نظیر بندر خرمشهر است که با هماهنگی با گمرک ایران، مقرر شد مقدمات لازم برای ادامه دار بودن ترانزیت این فرآورده‌های نفتی انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که با تصمیمات و اقدامات در حال انجام، بنادر خرمشهر و آبادان، پربار و شکوفاتر شود که در نهایت ترافیک و تردد دریایی گسترده‌ای را به ارمغان آورد.